Der er mange gode grunde til at bruge animationer i ens kommunikation. Her er tre ret gode grunde:
#1 Animationer er perfekte til at understrege hvem du er
Animeret indhold på jeres website, i jeres online markedsføring eller i jeres mødepræsentation kan understrege hvem du er som virksomhed og lede potentielle kunders opfattelse af jer og jeres brand.
Er I legesyge? Kreative? Ansvarlige? Kompetente? Med på beatet? Topprofessionelle? Handlekraftige? Luksuriøse?
#2 Animationer er til at forstå for enhver
Ligegyldigt hvor simpel en vare eller ydelse du sælger, så skal den formidles. En animeret video kan bringe liv i denne historie - historien om jer eller om jeres produkt og sikre at seeren forstår den, kan relatere til den og efterspørge den.
Desto mere kompleks en ydelse eller et produkt du arbejder med, desto større vil behovet for forklaring af det være. Og her er animation et unikt værktøj til at forsimple og overskueliggøre selv komplekse budskaber.
Og selv hvis du er knivskarp med en pen og sagtens kan *beskrive* hvem du er og hvad du vil med de rette ord, så er de barske realiteter nu engang, at sandsynligheden for at en potentiel kunde vil læse det langt, langt mindre, end sandsynligheden for at kunden vil stoppe op og se en animationsvideo med samme budskab.
#3 Animationsvideo kan effektivt få kunderne til at huske dig
Men en animationsvideo kan du præsentere hvem end du er, og sikre at kunderne husker dig præcis sådan. Faktisk vil hele 95% huske dit budskab hvis det præsenteres med en video, hvorimod kun 10% vil kunne det, efter at have læst det i en tekst.
Comments